Privacyverklaring van Admi & Advi Administratiekantoor

Privacy verklaring Admi & Advi Administratiekantoor

 

Inleiding

Graag informeren wij je over hoe wij met jouw gegevens omgaan die wij verzamelen om onze diensten te kunnen uitvoeren. Hieronder lees je waarom wij dat mogen, waarom we die eigenlijk nodig hebben, hoe lang we die gegevens opslaan, wat jouw rechten zijn ten opzichte van de gegevens die we van jou opslaan, en hoe we die gegevens beveiligen.

 

Voor wie is deze verklaring bedoeld?

Deze verklaring is bedoeld voor iedereen die aan Admi & Advi Administratiekantoor een eenmalige of langdurige opdracht geeft (dat noemen wij een klant), de werknemers van een klant, een bezoeker van onze website die zijn gegevens achterlaat met het doel een reactie of offerte van ons te krijgen en elke andere bezoeker van onze website die anoniem wenst te blijven.

 

Mogen wij gegevens verzamelen?

Mogen wij dat eigenlijk wel? Ja, de aard van onze diensten maakt het noodzakelijk dat wij een aantal persoonsgegevens verzamelen om de opdracht die jij ons geeft uit te kunnen voeren. De wet noemt noodzakelijkheid een “Grondslag” die het mogelijk maakt om gegevens te verzamelen en op te slaan. Dus dat zit wel goed.

 

Waar zijn die gegevens dan eigenlijk voor nodig?

De gegevens die wij je vragen zijn nodig om jouw opdracht tot het doen van je boekhouding, salarisadministratie, indienen van een belastingaangifte en/of het geven van een (belasting)advies, te kunnen uitvoeren. Ook sturen we je soms een ongevraagde email om je te informeren over een onderwerp (bijvoorbeeld een wijziging in belasting wetgeving) waarvan wij denken dat die relevant voor jou is.

 

Hoe lang bewaren wij die gegevens?

In de belastingwet is bepaald dat particulieren minimaal vijf jaar, en ondernemers hun gegevens minimaal zeven, in sommige gevallen tien jaar moeten bewaren. Tel daar dan nog de periode van uitstel die je gehad hebt bij, en je moet zomaar elf jaar je administratie bewaren. Alle informatie van en over jou die in onze systemen zit hoort daar bij. Die bewaren wij dan ook voor jou.

 

Je hebt dus een hoop plichten op dit gebied, maar wat zijn jouw rechten?

Gelukkig heb je ook rechten als eigenaar van jouw gegevens, en dat is eigenlijk ook waar de Algemene Verordening Gegevensverzameling (AVG) om draait. Waar mag je zoal op rekenen?

  • Recht op inzage: Wij zijn verplicht jouw gegevens met jou te delen als jij daar om vraagt.
  • Recht op rectificatie: Zijn jouw gegevens fout aan ons doorgegeven, of hebben wij die fout verwerkt? Dan heb jij het recht om ons op te dragen deze aan te passen.
  • Je hebt recht op het indienen van een klacht: Vind je dat wij niet conform de wet met jouw gegevens zijn omgegaan, dan kun je daarover een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is een overheidsinstantie die de AVG bewaakt.
  • Recht op overdracht: Als jij als klant besluit over te stappen naar een andere partij, dan kun je ons verzoeken jouw gegevens aan deze partij over te dragen.
  • Recht op het stoppen van het gebruik van de gegevens: Je kunt ons te allen tijde verzoeken te stoppen met het gebruiken van de gegevens die wij van jou hebben verzameld.

Zoals je ziet ben jij degenen die beslist hoe en wat er met je gegevens gebeurd, en niet wij. Wij zullen ze alleen gebruiken in de bovengenoemde gevallen, waarmee jij door het geven van een opdracht aan ons akkoord gaat. Deze verklaring maakt dan ook altijd deel uit van elke overeenkomst die wij met elkaar sluiten.

 

Hoe beveiligen wij jouw gegevens?

Onze systemen zijn adequaat beveiligd. We gaan natuurlijk hier niet vertellen hoe, maar je mag er van uit gaan dat wij daar de allergrootste aandacht aan besteden. Ook werken wij alleen samen met leveranciers die de grootst mogelijke beveiligingsmaatregelen nemen om de gegevens die wij in hun systeem verwerken, te beveiligen. Deze leveranciers zijn in Nederland allemaal marktleider op het gebied van boekhoudsystemen, belastingaangifte software en salaris software.

 

Niet al je vragen beantwoord?

Mocht je na het lezen van deze verklaring toch nog vragen hebben, of suggesties waarvan je vind dat die ook in deze verklaring thuishoren, neem dan contact met ons op via mail of telefoon. Al onze gegevens vind je op de contactpagina van Admi & Advi Administratiekantoor in Zaandam.

Contact

Admi & Advi
Jufferstraat 1-D (hoofdkantoor)
1508 GE Zaandam

+31 (0)75 - 6 145 233
5 Tips voor uw belastingaangifte

5 Tips voor uw belastingaangifte

Geplaatst op: 2017-03-03

Belastingaangifte kan best lastig zijn. Gebruik daarom deze 5 tips!

Lees meer Meer nieuws
Alles voor de startende ondernemer

Alles voor de startende ondernemer

Geplaatst op: 2016-12-15

Als startende ondernemer komt er veel kijken. Wij ondersteunen u, zodat u goed van start kunt gaan.

Lees meer Meer nieuws