Omzetbelasting 1e kwartaal 2022

BTW Aangifte doen

Het is tijd voor de BTW-aangifte van het eerste kwartaal 2022 (of de maand maart 2022, als je per maand aangifte doet). De papieren langsbrengen kan op het kantoor aan de  Jufferstraat 1-D, Zaandam, aldaar in onze eigen brievenbus. Als je jouw papieren wilt langsbrengen en eventueel toelichten, bel dan wel even van tevoren, we zijn er namelijk niet altijd of hebben misschien een andere afspraak. 

Ivm Corona verzoeken wij je NIET bij ons langs te komen als je klachten hebt die op Corona kunnen wijzen.

Omdat wij streven naar zo papierloos mogelijke administraties, ontvangen wij je administratie graag digitaal. We hebben vorig jaar iedereen speciale emailadressen gestuurd die horen bij je persooonlijke digitale brievenbus bij ons kantoor. Mocht je deze nog niet in gebruik hebben genomen, dan willen we je verzoeken dat wel te gaan doen. Wil je graag wat extra uitleg, geef ons dan een belletje.

Houdt er rekening mee dat de BTW eind april 2022 moet zijn ingediend EN betaald, dus wees op tijd met inleveren van de papieren, graag hebben we alles UITERLIJK 10 april 2022 binnen.

Het bijzonder uitstel voor belastingaanslagen was verlengd tot en met 31 maart 2022. Deze BTW aangifte gaat er NIET MEER onder vallen en moet dus weer gewoon betaald gaan worden..

Suppletie aangiften BTW 

Het niet aanleveren van allerlei stukken leidt vaak tot de noodzaak van het indienen van een extra SUPPLETIE BTW AANGIFTE na afloop van een kwartaal of het jaar. Daar dit erg veel extra werk oplevert voor ons, rekenen wij voor een extra BTW aangifte een bedrag van € 65,- excl btw.  Een suppletie aangifte doen wij als de correctie € 1.000,- of meer bedraagt. 

Als geheugensteuntje nog even een opsomming van wat er in ieder geval nodig is voor een complete aangifte:

  • Bankafschriften met een BEGIN en een EIND-saldo (een printscreen uit internetbankieren is niet voldoende) Uit contacten met de Belastingdienst is namelijk gebleken, dat ONDANKS de bankkoppeling die we met veel van jullie hebben, het TOCH verplicht is de ORIGINELE bankafschriften, op papier of als PDF, in de administratie te bewaren. Wil je deze er dus ook bijdoen?
  • Kasbladen (zelf geschreven of in Excel bijgehouden) N.B. Klopt je eindsaldo met wat er in je portefeuille zit?
  • Inkoop facturen, pinbonnen etc… (als je cash tankt zorg ervoor dat je ook een spaarkaart gebruikt die op je naam staat, alleen dan is de btw ook aftrekbaar)
  • Verkoopfacturen
  • Bonnentjes van restaurants e.d. kunnen zakelijk zijn maar ALLEEN als er op vermeld staat met welke ZAKELIJKE RELATIE er gegeten/gedronken is.
  • Alle andere correspondentie, bijvoorbeeld aanslagen van de belastingdienst etc.

 

Onderstaande is alleen van toepassing bij de laatste aangifte van elk jaar. (4e kwartaal / December)

  • De waarde van de voorraad op 31 december.
  • Voor je leasecontract(en) ontvang je in januari of februari een renteoverzicht 2020. Zou je die na ontvangst aan ons door willen sturen? Deze hebben we nodig om de administratie  van 2020 af te kunnen ronden.

Contact

Admi & Advi
Jufferstraat 1-D (hoofdkantoor)
1508 GE Zaandam

+31 (0)75 - 6 145 233
eenmanszaken in Nederland krijgen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-identificatienummer

eenmanszaken in Nederland krijgen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-identificatienummer

Geplaatst op: 2018-12-21

eenmanszaken in Nederland krijgen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-nummer

Lees meer Meer nieuws
5 Tips voor uw belastingaangifte

5 Tips voor uw belastingaangifte

Geplaatst op: 2017-03-03

Belastingaangifte kan best lastig zijn. Gebruik daarom deze 5 tips!

Lees meer Meer nieuws