Omzetbelasting 4e kwartaal 2021

BTW Aangifte doen

Het is tijd voor de BTW-aangifte van het vierde kwartaal 2021 (of de maand december 2021, als je per maand aangifte doet). De papieren langsbrengen kan op het kantoor aan de  Jufferstraat 1-D, Zaandam, aldaar in onze eigen brievenbus. Als je jouw papieren wilt langsbrengen en eventueel toelichten, bel dan wel even van tevoren, we zijn er namelijk niet altijd of hebben misschien een andere afspraak. 

Ivm Corona verzoeken wij je als je bij ons langskomt een mondmasker te dragen enNIET bij ons langs te komen als je klachten hebt die op Corona kunnen wijzen.

Omdat wij streven naar zo papierloos mogelijke administraties, ontvangen wij je administratie graag digitaal. We hebben vorig jaar iedereen speciale emailadressen gestuurd die horen bij je persooonlijke digitale brievenbus bij ons kantoor. Mocht je deze nog niet in gebruik hebben genomen, dan willen we je verzoeken dat wel te gaan doen. Wil je graag wat extra uitleg, geef ons dan een belletje.

Houdt er rekening mee dat de BTW eind januari 2022 moet zijn ingediend EN betaald, dus wees op tijd met inleveren van de papieren, graag hebben we alles UITERLIJK 10 januari 2022 binnen.

Het bijzonder uitstel voor belastingaanslagen is inmiddels verlengd tot en met 31 januari 2022. Deze BTW aangifte gaat er WEL onder vallen en hoeft dus NIET betaald te worden, MAAR dat geld uiteraard alleen als je ook bijzonder uitstel hebt aangevraagd. Inmiddels wijzigen de data en regelingen zo vaak dat we je vanaf nu naar de site van de belastingdienst verwijzen voor de laatste stand van zaken.

Suppletie aangifte BTW 2021

Het niet aanleveren van allerlei stukken leidt vaak tot de noodzaak van het indienen van een extra SUPPLETIE BTW AANGIFTE na afloop van het jaar. Daar dit erg veel extra werk oplevert voor ons, rekenen wij voor deze extra BTW aangifte een bedrag van € 65,- excl btw.  

Als geheugensteuntje nog even een opsomming van wat er in ieder geval nodig is voor een complete aangifte:

  • Bankafschriften met een BEGIN en een EIND-saldo (een printscreen uit internetbankieren is niet voldoende) Uit contacten met de Belastingdienst is namelijk gebleken, dat ONDANKS de bankkoppeling die we met veel van jullie hebben, het TOCH verplicht is de ORIGINELE bankafschriften, op papier of als PDF, in de administratie te bewaren. Wil je deze er dus ook bijdoen?
  • Kasbladen (zelf geschreven of in Excel bijgehouden) N.B. Klopt je eindsaldo met wat er in je portefeuille zit?
  • Inkoop facturen, pinbonnen etc… (als je cash tankt zorg ervoor dat je ook een spaarkaart gebruikt die op je naam staat, alleen dan is de btw ook aftrekbaar)
  • Verkoopfacturen
  • Bonnentjes van restaurants e.d. kunnen zakelijk zijn maar ALLEEN als er op vermeld staat met welke ZAKELIJKE RELATIE er gegeten/gedronken is.
  • Alle andere correspondentie, bijvoorbeeld aanslagen van de belastingdienst etc.

 

Onderstaande is alleen van toepassing bij de laatste aangifte van elk jaar. (4e kwartaal / December)

  • De waarde van de voorraad op 31 december.
  • Voor je leasecontract(en) ontvang je in januari of februari een renteoverzicht 2020. Zou je die na ontvangst aan ons door willen sturen? Deze hebben we nodig om de administratie  van 2020 af te kunnen ronden.

Contact

Admi & Advi
Jufferstraat 1-D (hoofdkantoor)
1508 GE Zaandam

+31 (0)75 - 6 145 233
eenmanszaken in Nederland krijgen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-identificatienummer

eenmanszaken in Nederland krijgen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-identificatienummer

Geplaatst op: 2018-12-21

eenmanszaken in Nederland krijgen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-nummer

Lees meer Meer nieuws
5 Tips voor uw belastingaangifte

5 Tips voor uw belastingaangifte

Geplaatst op: 2017-03-03

Belastingaangifte kan best lastig zijn. Gebruik daarom deze 5 tips!

Lees meer Meer nieuws